onsdag den 24. september 2014

Julekjole overvejelser.

Nu da fødselsdagsgaverne er afleveret, og der kun er 3 mdr. til juleaften,  er jeg nu for alvor,  begyndt at tænke på hvordan Sofies og min egen julekjole skal se ud.
Jeg har de sidste par år selv strikket en julekjole til Sofie, som hun selv har været med til at bestemme hvordan skulle se ud. Det skal hun selvfølgelig også i år, og lur mig om ikke det bliver med heste, hunde, katte eller hjerter.
Modellerne bliver helt sikkert den populære >Hendes verdens kjolen< der har jeg også opskriften i børne størrelser. Den er så nem at strikke, og så sidder den super godt på de fleste.
Jeg har en del garn på lager der sikkert godt kan bruges, så jeg skal bare lige bestemme mig.
I mens jeg går og funderer over det, har jeg fundet et par, knap halvt færdige sokker i strikke-ufo - kurven. De er vist dem der har taget mig længst tid at strikke. Mønstret hedder Broken seed stitch.  Ikke fordi de er så svære at strikke, jeg skal bare være mere opmærksom end jeg plejer. 
Og så har jeg jo også mit kæmpe sjal, der er super godt tv strik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar